Zakończono prace na nowej podstacji „Tudor Arghezi” Metra w Bukareszcie!
Sieć metra w Bukareszcie obejmuje 5 linii o długości 77,5 km i liczy 83 stacje. Linia metra M2 jest najbardziej obciążona, przebiega przez wiele dzielnic rumuńskiej stolicy, łącząc północ i południe miasta. Przedłużenie linii M2 wynikało z konieczności zapewnienia mieszkańcom terenów podmiejskich możliwości szybkiego i łatwego dojazdu do centrum miasta.
Firma „Pluton” zrealizowała nowoczesną podstację trakcyjną do zasilania nowego odcinka metra. W skład podstacji wchodzą nowoczesne rozdzielnice 825 V DC, mocne, 12-pulsowe prostowniki wysuwne, niezawodne urządzenia do sekcjonowania odcinków sieci trakcyjnej metra (odłączniki i szafy sterownicze). Ponadto stacja wyposażona jest w urządzenia VLD (Voltage Limiting Device), które gwarantują bezpieczeństwo i wykluczają możliwość porażenia pasażerów i personelu obsługującego stację, w przypadku awaryjnego wzrostu potencjału ponad ustalone wartości.
System sterowania sprzętem podstacyjnym wykonany jest na bazie najnowszego systemu SOTA® produkcji „Pluton”.
Cechą szczególną SOTA® jest to, że łączy ona w sobie dwa odrębne urządzenia funkcjonalne – sterownik programowalny (PLC) oraz system ochrony i monitorowania sieci trakcyjnej. Główną zaletą SOTA® jest obsługa protokołu IEC 61850, który stanowi jeden z najbardziej znaczących udoskonaleń w dziedzinie automatyzacji podstacji i technologiii zabezpieczeń w ciągu ostatnich kilku dekad. Jest to jedyny globalny standard współdziałania i wymiany danych pomiędzy urządzeniami podstacji w czasie rzeczywistym, zapewniający maksymalne wskaźniki efektywności, bezpieczeństwa i niezawodności systemu elektroenergetycznego.
Gratulujemy mieszkańcom Bukaresztu nowej stacji metra oraz dziękujemy partnerom UTI CFM i Metrorex S.A. za zaufanie i wsparcie!








