Firma „Pluton” pomyślnie zakończyła modernizację dwóch podstacji trakcyjnych – Wacława i Zapolska Więcej szczegółów
Polska |pl

Obiekty

PTO-1, st. "Rajymbek";
PTO-2, st. "Żybek-Żoly";
PTO-3, st. "Abaja";
PTO-4, st. Bajkonur;
PTO-5, st. Alatau;
SO-1, st. "Almaly";
SO-z, „Elektrodepo”;
SO-3, st. „Tulpar”.

Wykonane prace

Dostawa sześciu połączonych trakcyjno-obniżających stacji „pod klucz”. Montaż, uruchomienie, wprowadzenie do eksploatacji.

Obiekty

PTO-8, st. „Sajran”
SO-9, st. „Moskwa”

Wykonane prace

Dostawa połączonej trakcyjno-obniżającej i obniżającej stacji „pod klucz”. Montaż, uruchomienie, wprowadzenie do eksploatacji.

Obiekty

CTS-10, "Saryarka" station
CTS-11, "Bauyrzhan Momyshuly" station

Wykonane prace

Design, supply of equipment, installation supervision, commissioning

Ałmaty to „południowa stolica” Kazachstanu i największe miasto, w którym z każdym rokiem zapotrzebowanie na usługi transportowe jest coraz większe.

W celu udoskonalenia infrastruktury transportowej, zwiększenia natężenia przewozów pasażerskich i poprawy stanu środowiska, w mieście pod koniec lat 80. rozpoczęto budowę metra. Jednak dopiero w 2005 roku wznowiono finansowanie danego projektu i od tego momentu faktycznie odlicza się nowy etap w historii metra. 1 grudnia 2011 roku wprowadzono do eksploatacji pierwszy etap budowy metra o łącznej długości 8,6 km. Projekt pierwszego etapu pierwszej linii objął zajezdnię, budynek inżynieryjny, budynek personelu operacyjnego i siedem stacji. Na dzień dzisiejszy, według ekspertów, Metro w Ałmaty jest najnowocześniejszym metrem w WNP pod względem wszystkich parametrów technicznych.

18 kwietnia 2015 roku oddano do użytku pierwszy kompleks rozruchowy drugiego etapu pierwszej linii metra, który obejmował 2 stacje. Firma „Pluton” jest Generalnym Wykonawcą dostaw, montażu i uruchomienia wszystkich stacji trakcyjnych i stacji obniżających Pierwszej Linii Metra w Ałmaty. Zainstalowane na stacjach urządzenia firmy „Pluton” są zgodne z międzynarodowymi standardami, zapewniają niezawodność zasilania, bezpieczeństwo i wygodę obsługi.

Wbudowane nowoczesne systemy sterowania zapewniają monitoring parametrów stacji, diagnostykę, zabezpieczenia, zapisywanie wszystkich procesów przejściowych, analizę i realizację algorytmów sterowania.

Nowe stacje powstały dla zapewnienia nieprzerwanego zasilania Metra w Ałmaty, a zastosowany nowoczesny sprzęt ma za zadanie znacznie obniżyć koszty eksploatacyjne.