Firma „Pluton” pomyślnie zakończyła modernizację dwóch podstacji trakcyjnych – Wacława i Zapolska Więcej szczegółów
Polska |pl

Obiekty

Podstacja trakcyjna „Piata Unirii 1”

Wykonane prace

Wymiana przestarzałego prostownika na nowy:

  • prostownik serii V-TPED – 1 szt.

Obiekty

Podstacja trakcyjna „Tudor Arghezi”

Wykonane prace

dostawa urządzeń, nadzór nad montażem, uruchomienie

Metro w Bukareszcie to stosunkowo młode metro w Europie, jego sieć obejmuje 5 linii o długości 77,5 km z 83 stacjami.

W 2017 roku firma „Pluton” w ramach przebudowy podstacji „Piata Unirii 1” (linia metra M1) wymieniła przestarzały prostownik na nowy, mocniejszy i nowoczesny prostownik serii V-TPED.

W 2022 roku wdrożyliśmy nowoczesną podstację trakcyjną Tudor Arghezi do zasilania nowego odcinka linii metra M2. Jest ona najbardziej obciążoną linią w systemie, przebiega przez wiele dzielnic i jest też jedyną linią obsługującą centrum miasta. Przedłużenie linii M2 i wybudowanie nowej stacji było podyktowane pomocą w szybkim dotarciu mieszkańców odległych dzielnic, zwłaszcza pasażerów, którzy przyjeżdżają do Bukaresztu do pracy spoza miasta.

W skład podstacji Tudor Arghezi weszły następujące urządzenia:
1. 12-pulsowy prostownik wysuwny V-TPED-2,5k-825 - 2 szt.
2. Kompletna rozdzielnica prądu stałego 825 V, w tym:
    - pole dopływowe - 2 szt.
    - zasilacz trakcyjny - 5 szt.
    - pole odłącznika szyny „-” – 1 szt.
    - zapasowy wózek z wyłącznikiem - 1 szt.
    - szafa kontroli doziemienia DEPEC – 1 szt.
3. Odłączniki obciążenia - 10 szt.
4. Odłączniki uziemiające - 4 szt.
5. Szafy sterowania odłącznikami - 2 szt.
6. Ogranicznik napięcia VLD - 2 szt.

Sprzęt podstacji spełnia najwyższe kryteria bezpieczeństwa i współczesne normy międzynarodowe. Urządzenie VLD (Voltage Limiting Device) łączy części przewodzące z obwodem powrotnym systemu trakcyjnego, aby zapobiec niedopuszczalnie wysokiemu napięciu przy zetknięciu z otwartymi elementami przewodzącymi prąd w sprzęcie.

System sterowania sprzętem podstacyjnym wykonany jest na bazie najnowszego systemu SOTA® produkcji „Pluton” i łączy w sobie dwa odrębne urządzenia funkcjonalne – sterownik programowalny (PLC) oraz system ochrony i monitorowania sieci trakcyjnej. Główną zaletą SOTA® jest obsługa protokołu IEC 61850, standardu współdziałania i wymiany danych pomiędzy urządzeniami podstacji w czasie rzeczywistym, zapewniającymi maksymalne wskaźniki efektywności, bezpieczeństwa i niezawodności systemu elektroenergetycznego.